PSV Need for Speed Most Wanted

3.499,00 din.


Prodavac:

Opis proivoda:

 

PSV Need for Speed Most Wanted


Proizvođač: EA

Datum izlaska: 01.01.2000.

 

To što nas Electronic Arts povremeno iznenadi nekim zaista izvrsnim ostvarenjem koje ublaži kritičarske oštrice uperene u samu kompaniju, ne znači da su zaboravljene zlatne koke i krave muzare sa FIFA/NBA/Need 4 Speed farme, čiji stepenici na grafikonima profita još odbijaju da krenu silaznom putanjom. Za 19. igru (mašala!) iz serijala NFS čak se nisu mnogo namučili ni oko generičkog podnaslova – nonšalantno su prišili identično ime starijeg brata iz 2005. godine, bez ikakvih dodataka, sufiksa ili sličnih trica.

 

 

Nalik ženskim likovima iz filma „Death Becomes Her”, i serijal Need for Speed je, čini se, osuđen na besmrtnost, uz konstantno prekrajanje i krpljenje sadržaja koji će se održati do sledećeg klona. Novi Most Wanted izveden je kao brza, arkadna jurilica, sa karakterom „gas do daske – mozak u gepeku”, koji se ogleda u svakom zavrtnju dizajna igre. Tokom vozikanja po gradiću Ferhejven u režimu slobodne vožnje nailazićete na razbacana (i ostavljena) vozila, koja pripajate svojoj rastućoj ergeli pukim pritiskom na taster. Za svako vozilo obezbeđen je tier od pet trka sa tri različita stepena težine, koje otključavaju upgrade opremu i Most Wanted poene (prvi plasman oba apgrejda, drugo mesto jedan i treća pozicija samo poene). Apgrejdi se zatim mogu (a ne moraju) montirati na auto, u zavisnosti od budućih takmičenja, očekivanih izazova i sopstvenog stila vožnje (forsiranje pravaca i velikih brzina, off-road vožnja, različite gume za stabilnost na putu, nitro-punjenja i drugo). Pomenuti MW poeni zarađuju se uspešnim plasmanom i sporednim aktivnostima (krljanje drugih takmičara i policijskih patrola, proklizavanja, zanošenja i slično) i služe za sustizanje i izazivanje protivnika na posebnoj listi od deset najfamoznijih njuški Ferhejvena. Trke sa njima, sem što su teže od standardnih, „obogaćene” su i intenzivnim prisustvom organa reda i zakona.

Osećaj tokom vožnje je korektan i zahteva stalnu pažnju tokom trka (zbog uverljivog osećaja mase, automobili se zanose ustranu ukoliko „legnete” na volan tokom skretanja), što nadmetanja sa protivnicima čini prilično napetim i često traumatičnim, rage-quit iskustvom (usled čeonih sudara s neuništivim fasadama zgrada ili drugim učesnicima u saobraćaju). S druge strane, potreba da se stalno vozikate do razbacanih lokacija za početak trke (osim ako ih ranije niste posetili) ubija želju da uz Most Wanted provodite duže vreme. Tome umnogome doprinose i nesnosno dosadni policajci, koji će vas proganjati i za najmanje prekršaje, dodatno pumpajući rastuću nervozu zbog višeminutnih akrobacija,koje ćete izvoditi kako biste ih skinuli s vrata i smanjili svoj wanted nivo.

 

Daleko uspeliji momenat je multiplayer režim sa nekoliko standardnih modova, kao i nekoliko zanimljivih i zabavno implementiranih izazova (skakanje na vrhove zgrada radi parkiranja, mimoilaženja u kamikaze stilu, nasumično razbacani učesnici pre trke jer nisu uredno poređani na startnoj liniji, kršenje reklamnih panoa sa avatarima igrača koji su postigli veću daljinu prilikom prolaska kroz njih i sl.). Autolog sistem, koji beleži, upoređuje i obaveštava o vašim i rezultatima drugih vozača sa friends liste, podrazumeva se i predstavlja sastavni deo svakog novog NFS paketa.

Na momente zaista impresivna grafika u velikoj meri vadi stvar iz čabra otaljavanja posla, i to kako po pitanju izgleda vaših metalnih ljubimaca tako i po pitanju izgleda okruženja. Intenzivan kolorit, raznovrsne i lepe teksture, gomila vrsnih specijalnih efekata (vlažan kolovoz, varnice i slično) nisu tu samo zbog ukrasa, već često i direktno utiču i ometaju samu vožnju na dobar način (npr., zraci zalazećeg sunca ili privremena zaslepljenost nakon izlaska iz tunela), što je još jedan generator dobre atmosfere prilikom samih trka. Dodatan plus za vizuelni „stajling” igre tiče se i odličnih CGI sinematika, koji predstavljaju pomenute bossove sa Most Wanted liste, i njih se ne bi postideli ni luksuzniji saloni automobila kada bi se vrteli po okačenim LCD-ovima.