PS4 The Amazing Spider-Man 2

6.990,00 din.


Prodavac:

Opis proivoda:

 

PS4 The Amazing Spider-Man 2


Proizvođač: ActiVision

Datum izlaska: 02.05.2014.

 

Mnogi igrači su tokom godina razvili uslovni refleks da, kada čuju reči „igra po filmu”, odmah odmahuju rukom i ne žele ni da pogledaju šta se nalazi iza tih reči. Šta onda da uradite kad čujete reči „igra po nastavku ributovanog filma po stripu”? Naš savet je da sledite svoj instinkt, najverovatnije ste apsolutno u pravu. The Amazing Spider-Man 2 je igra koja se pojavila paralelno sa istoimenim bioskopskim spektaklom Marka Veba. Ipak, kako ne bi trajala samo dva sata, nego celih sedam, igra je malo tematski tapacirana dodatnim elementima iz stripova kao što su sporedne priče, likovi i, naravno, protivnici.

 

 

Kao da i vanzemaljski oblici života što nas već godinama tajno prisluškuju već ne znaju napamet Spider-Manov origin story, ova igra ga predstavlja još jednom – Pitera Parkera ujeda radioaktivni pauk i on dobija natprirodne moći. Nakon što odbije da upotrebi svoje sposobnosti da zaustavi nasumičnog kriminalca Piter je svedok kako taj isti zločinac ubija njegovog strica Bena. Sledi zakletva ”... velika moć ...velika odgovornost...”, bla bla i dve godine kasnije igra počinje. Piter i dalje traga za čovekom koji je ubio Bena, dok usput zaustavlja kriminalne organizacije i spasava ljude iz zgrada u plamenu. Tokom te potrage ukrstiće puteve, kao što i očekujete, sa brojnim poznatim negativcima. Tu su Electro, Green Goblin i Rhino kao i u istoimenom filmu, a igra dodaje i Kingpina, Carnagea, Kravena, Chameleona i Black Cat.

Verovatno najbitniju stvar u igri, Spajdijevo kretanje kroz Njujork pomoću mreže, dizajneri iz Beenoxa izveli su fenomenalno. U pitanju je evolucija mehanika kretanja viđenih u prethodnim naslovima. Tako se niti Piterove mreže više neće pričvršćivati za nevidljive tačke u vazduhu nego je neophodno da pogodite zid postojeće zgrade, a od toga da li ste povezani sa levom ili desnom stranom ulice lagano skrećete u letu. Na žalost, ono što odlično funkcioniše u širokim njujorškim bulevarima nije najsrećnije u uskim sporednim ulicama, ali tamo najčešće doskačete sa velike visine pa ovo i ne smeta toliko. Odlična novost je i mehanika po imenu Web Rush koja vam omogućuje brže stizanje do predefinisanih lokacija u vašem vidokrugu uz malo akrobacija. Kombinacija mreže i web rusha čini kretanje po gradu pravom uživancijom.

Drugi esencijalni deo igre, Sider-Manova borba sa negativcima, izveden je osetno lošije. Još prošli deo ove igre patio je od pokušaja da se klonira borba koja tako dobro funkcioniše u naslovima serijala Batman: Arkham. Avaj, kao što Spider-Man nije Batman, ni Beenox nije Rocksteady pa rezultujuće borbe sa izbegavanjima, kombinacijama i frenetičnim skakutanjem od protivnika do protivnika ne ostavljaju pozitivan utisak. Jednom u deset sukoba desiće se da jednom izvedete nešto čemu je mesto u stripu ili filmu. Udarite jednog mooka, lepo izbegnete napad druge dvojice, odskočite na zid zgrade iza vas, pa mrežom razoružate četvrtog, a onda se katapultirate u petog. I šta onda? Svi neprijatelji su i dalje na nogama i treba da ponovite sve navedeno, ili neku varijaciju na temu, još bar pet puta. Kako igra odmiče postajete efikasniji u borbama i unapređjujete Spajdijeve sposobnosti na osnovu stečenog iskustva, ali borbe neumitno postaju zamorne. Jedini trenuci kada se vidi pravi potencijal zabave u borbama su retki obračuni sa bossovima. Da stvari budu još monotonije, AI je tako loš da stavlja na probu našu sposobnost da ga kreativno uvredimo. Recimo da dostiže toliki nivo nesposobnosti da u svom kretanju u lošem pravcu na skali inteligencije ima ozbiljne šanse da napravi pun krug, probije i negativni i pozitivni kraj skale i postane najinteligentniji entitet u kosmosu.

Od dodatnih mehanika bitnih za igru tu je upotreba Piterovog telefona kao objedinjenog interfejsa za unapređivanje sposobnosti, pristup minimapi i messengera za razmenu poruka sa NPC-ovima. Ruku na srce, mogućnost razgovora sa likovima izgleda da je prisutna u čisto kozmetičke svrhe jer nema uticaja na tok igre. Tu je i Spider-sense pomoću kog osećate u kom smeru je opasnost odnosno cilj misije, a posebno simpatičan detalj je neizbežni Sten Li kao vlasnik prodavnice stripova u kojoj pratite šta ste sakupili od skrivenih predmeta.